Tuesday, September 28, 2010

Seriously Korang Semua Patut Menonton Filem "Magika"

Aku baru lepas submission projek dan secara rawaknya terus decide untuk menonton wayang movie "Magika"

Mula-mula aku macam..Magika? apa tuh? Hah? Cerita Melayu? Naaaahhh..Tak nak lah kot.. Tapi bila dengar KRU yang bikin, dan lepas tengok trailer,tergerak hati pulak nak tengok.. Ha,sila tengok trailer dulu okeyh..



Antara watak yang paling aku suka ialah Nenek Kebayan lakonan Ziana Zain dan Puteri Gunung Ledang lakonan Ning Baizura. Ni filem muzikal Malaysia yang paling berjaya dalam hati aku setakat ni. Dan lagu-lagu dalam dia filem ni memang best sangat-sangat! Rasa maam nak beli aje kalau ada OST. Tahu tak macam tengok cerita dulu-dulu macam Snow White segala yang ada nyanyi-nyanyi tu tapi dalam version Melayu? Yes,cerita Melayu. Ouhhh..impressivenyaaaaa abang Edry ku sayang.(sekarang baru nak menagku sayang blah lu Sophie).

Jalan cerita sangat tak pening kepala,plot cerita simple, ending best. M.Nasir handsome gilerr(orang tua pun jadi haku nehh tak senonoh juga yer..) Ouh yahhh,tak sangka Mawi jadi Badang.Erkk!! Badang? kurus kot Mawi tuh nak jadi Badang celah mana kan.Tapi dalam cerita tu dia dengan gaya bengis dan rambut panjang macam ditaja Pantene tuh ahh,terus terdiam aku.terpaku,terjatuh cinta..Nyanyian Mawi dan Diana Danielle ouh, tak sangkanya Diana Danielle punya suara sedap.Huwaaaa... Aku jatuh cinta sama ini movie.Movie Melayu pertama yang aku benar-benar falling.Balik studio terus kecoh kat semua orang suruh tengok cerita ni dan WAJIB bawak aku lagi.Sebab aku sanggup nak tengok lagi sekali..Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............TAMMAT

5 comments:

  1. Baru semalam tengok dia punye iklan kat dalam Astro. Nampak best espeseli dia punya spesel effect. Ermm takpe la, tunggu Sophie datang Kuching then kita tengok sama2 yek? XD

    ReplyDelete
  2. akan segera melangkah ke pawagam berhampiran...
    seriously, saya peminat setia KRU ^ ^

    ReplyDelete
  3. kejam.fahmei nk tgok jgk cerite nie.tapi tak dapat sbb dah penuh ari tuh...hrmmm..

    fahmie kembali bw seperti sediakala selepas 7 hari tidak berblogging.hehehe..

    ReplyDelete
  4. aku pon dah tgk!!

    Magika ni,
    muvi pertama aku tgk wayang
    yang ending dia org dalam wayang bertepuk tangan...

    serius, aku terkejut bila semua tepuk tangan...
    nmpak sgt best,kan??

    p.s:
    suka watak M.Nasir gak..
    tp sekejap sgt laa plak...

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...