Tuesday, February 9, 2021

Pengubahsuaian Dalaman Rumah di Residensi Desamas, Danau Kota

Assalamualaikum. Hai semua! 

Harini saya nak berkongsi hasil kerja di Residensi Desamas, terletak di Danau Desa. Skop kerja kali ini melibatkan beberapa perkara seperti :

1) Pemasangan siling plaster

2) Pemasangan lampu dan kipas

3) Pemasangan cermin dinding

4) Pemasangan kitchen cabinet

5) Pemasangan grill pintu hadapan. 

Saya nak berkongsi sedikit lah perbezaan menyiapkan kerja di rumah baru di musim pandemik ini berbanding dengan menyiapkan kerja sewaktu sebelum pandemik. Menyiapkan kerja di musim pandemik ni, apabila melibatkan apartment baru dengan Management Office yang sedikit strict, semua kontraktor yang buat kerja di bangunan ni harus akur dengan rules & regulation yang ditetapkan. Sebagai contoh, pekerja yang akan buat installation harus mempunyai salinan swab test terbaru. Kiranya kalau lebih 6 bulan tu, tak valid. Kena buat baru. Lain bangunan dan lain Management Office, lain lah kerenahnya. 

Jadi disini saya nak nasihatkan pada mereka yang bakal menduduki rumah baru ketika PKP masih berjalan, kerja boleh berjalan hanya jika Management Office bangunan yang anda duduki bagi perlepasan untuk kerja-kerja pengubahsuaian. 

 

Saya kongsikan gambar sebelum dan selepas ya. 

 





 

Saya juga ingin berkongsi sebahagian gambar progres ketika kerja dijalankan. 

 

 
 
 
 



P/S-Berminat nak buat kitchen cabinet? Berminat nak buat pengubahsuaian rumah? Berminat nak buat rumah di atas tanah sendiri ? Mahu servis buat pelan ikut kemahuan sendiri? Boleh hubungi kami di  :- 

www.wasap.my/601111892504

No comments:

Post a Comment

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...