Thursday, April 18, 2024

[Proposal] PJ Office Interior - Meeting Room, Lounge & Pantry

Ruang di tingkat 1 di banglo lama yang terletak di Petaling Jaya. 3 ruang bilik yang bersambung ini melibatkan ruang 'Meeting Room', 'Lounge Area' dan 'Pantry Room'. Kami difahamkan bilik mesyuarat ini akan ada tetamu dari pelbagai negara. Oleh itu, 'Lounge Area' diperlukan sebagai ruang berehat seketika. 

Gambar-gambar dibawah ialah 3D Design Proposal bagi ruang-ruang yang terlibat. 


1)Meeting Room




2)Lounge Area



3)Pantry Area
Ruang ini agak unik. Ini kerana, ruang ini akan dilengkapkan dengan set karaoke. Ruang pantry ini juga dilengkapkan dengan peti ais, kabinet dapur dilengkapi sinki, penapis air dan oven kecil. Ruang pantry dan Lounge Area dipisahkan melalui pintu jenis 'glass folding door'. Mahal juga pintu ni ya sekitar RM10,000 satu set. 



Kebiasaanya, lukisan 3D membantu kita untuk menghasilkan sesebuah ruang yang diperlukan. Namun ada waktunya, di akhir pemilihan material dan design sesuatu item itu, apa yang dipilih klien adalah sedikit berbeza berbanding dalam 3D seperti warna perabot, jenis design lampu dan kipas. Ini kerana, di pasaran sebenar terdapat banyak pilihan design, material dan warna yang boleh membuatkan klien rambang mata. Namun, lukisan 3D akan membantu untuk membimbing pemilihan. Cuba bayangkan siapkan sesuatu ruang tanpa ada lukisan 3D. Ruang tersebut boleh jadi caca marba. 


Untuk melihat ruang ini yang telah siap, boleh ke LINK INI.



Sekiranya anda memerlukan khidmat konsultansi, design ruang sehingga siap, boleh hubungi saya di:


WWW.WASAP.MY/601111892504


No comments:

Post a Comment

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...