Wednesday, October 4, 2023

'Interior Design Proposal' Rumah 1000 kaki persegi (Bohemian + Japandi)

Rumah jenis : Kondominium
Luas : 1000 kaki persegi

Alhamdulillah berjaya juga kongsi hasil kerja proposal saya untuk rumah jenis kondominium 1000 kaki persegi. Untuk pelan lantai, design rumah ini adalah berpandukan kepada rumah jenis PPA1M Kasturi yang terletak di Putrajaya. Kalau rumah jenis apartment/kondominium ni pelan lantai adalah lebih kurang sahaja. Tak lari banyak. Jadi design ini boleh juga dijadikan rujukan ya untuk mereka yang mencari konsep design dan susun atur yang sesuai untuk rumah baru anda. 

Konsep untuk rumah ini ialah Bohemian + Japandi  

Rumah baru yang kosong akan nampak luas tanpa perabot. Jadi sebelum menduduki rumah baru, saya sangat cadangkan kalian buat planning dulu tentang apa perabot yang diperlukan. Takut nanti rasa sempit. Saya kongsi dahulu gambar-gambar proposal. (Ada masa nanti saya akan edit untuk huraikan lagi tentang material).

1) RUANG TAMU






2.RUANG MAKAN





3. DAPUR & LAUNDRY







4. BILIK TIDUR 1 (MASTER BEDROOM)





Bagi mereka yang memerlukan khidmat lukisan 3D bagi rumah baru atau memerlukan khidmat konsultansi tentang pengubahsuaian rumah baru & lama, serta kerja-kerja renovasi hingga siap, boleh hubungi saya melalui no whatsap berikut :

www.wasap.my/601111892504


No comments:

Post a Comment

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...