Monday, June 25, 2012

Bila Weekend Pun Busy

Setiap orang yang dah bekerja ada pilihan nak buat apa di hujung minggu. Waktu pejabat dari jam 9.00 A.M.- 6.00P.M. Tapi untuk balik tepat jam 6PM itu ibarat seperti melepaskan batuk di escalator. Harapan lah~ Jadi hujung minggu biasanya aku ada kelas renang, atau duty di kolam renang, jumpa kawan-kawan.. So kali ni aku ambil satu hari iaitu 24 June 2012 yang lalu untuk share hari Ahad aku macam mana.

Pagi dalam jam 11.00 A.M, ke majlis pertunangan rakan sekolah. Dah 7 tahun meninggalkan sekolah. Oh, sekejap je masa berlalu rupanya. Dulu-dulu dalam kelas selalu dok hikhik..gelak-gelak sakan bila main tuding-tuding jari siapa yang akan kahwin dulu. Kat sekolah aku ada geng stroberi (strawberry). So target geng stroberi ni betul la bahawasanya Ain yang akan kahwin dulu. InsyaAllah bulan Disember nanti.



Ain sangat cantik masa hari pertunangan beliau. Hari perkahwinan apatah lagi kan nanti? =D
Yang pegang bunga tuh bajet amek feeling ke hapa? haha.Ni muka-muka nak amek berkat nih!


 7 tahun lepas, masa kat sekolah menengah, bila cikgu takde kitorang selalu lah sembang-sembang, bergelak ketawa macam ni. Aku suka gambar candid ni. Rasa macam teringat balik zaman dulu-dulu. T__T

p/s: korang tak payah nak tanya aku punya turn bila eh. Aku awal-awal dah warning ni jangan tanya! haha..

Ok next, lepas makan-makan, aku kena pergi Kolam Renang UiTM Shah Alam pulak. Sebab aku duty. Sebab UiTM dihatiku jadi walaupun dah lama grad still tak boleh melepaskan kolam renang. Kolam renang UiTM ibarat soulmate aku jugak. Tapi walaupun dah lambat, mak aku suruh aku amik adik dari sukan sekolah dia pulak. Huhu.

Duty session perempuan. 2.00-4.00 P.M.
Jadi lifeguard ni, bosan gak nak kena usha orang selama 2 jam. Tapi tak boleh leka sesaat pun. Sejak pernah berdepan dengan kes lemas, aku dah fobia untuk rasa leka.

Pukul 6.00-7.00 P.M ada kelas renang kat kondominium dekat dengan rumah aku. In between pukul 4-6PM, aku pergi Plaza Alam Sentral kejap sebab nak cari external hard disc. Jumpa, tapi tak dapat beli. Problem nak kuarkan duit. Hampesss! 

Sampai rumah 5.30 P.M, sempat tidur & rehat dalam 15 minit then pergi Kondominium dekat dengan kawasan perumahan rumah aku sebab ada orang nak belajar berenang. Haritu aku ada jumpa management Kondo tu tanya-tanya kot-kot ada orang perlukan kelas renang. Alang-alang 5 minit je dari rumah aku kan. Alhamdulillah, dah nak berhenti kerja kat firm aku terfikir gak camne aku nak survive dua bulan lagi sebelum sambung belajar *walaupun aku tahu parents aku idak ler nak biarkan anak dia mati kelaparan kan..hihi..* Ada akak berbangsa India ni nak belajar sekali dengan akak dia dengan anak buah dia. I ni tak lah racist pun. 1Malaysia   =B


Cilok gambar Kondo tu dari Google.

Sooo, ni hanyalah salah satu hari dari weekends aku yang lain. Selalunya pun agak busy lah juga. Kalau takde majlis tunang hari Ahad pun biasanya pagi ada kelas renang kat UiTM gak.Then pergi kelas piano lepas swimming class..Tapi sekarang aku dah stop ajar kat UiTM sebab dah nak masuk bulan puasa jadi takut tak sempat habiskan kelas.

Sabtu hari sebelum, lepak dengan BFF masa study archi. BFF sampai sekarang. Sebab Teha balik dari UK, cuti summer.
Teha belikan cokelet. Weeehuuu~ Kami lepak sampai malam. *pun tak puas sebenarnya* Tengok movie cerita Men In Black (best siott!)

Weekend sebelum, sempena hari bapa dan belated birthday aku, jadi buatlah makan-makan sikit dengan family.
Berebut dapur dengan ayah sebab dia nak masak Spaghetti hebak dia tuh. Sedap! Ada meatballs dengan cheese.Ayah aku suka masak ala Western. Kek beli kat Secret Recipe. Selebihnya, I masak, percaya tak? ;p Korang tak tahu, cita-cita murni sebenar aku adalah nak jadi suri rumah tangga yang hebat dan penuh skill. Wakaka.. =D   Tapi apakan daya.. Harus berpijak di bumi yang nyata. 

Dengan life yang begini, aku akui, aku memang sangat penat sebab kena drive kehulu kehilir. Banyak melibatkan aktiviti fizikal. Then hari Isnin nak masuk kerja je rasa tak bersemangat sebab penat. Sebab tu aku ambil keputusan untuk berhenti kerja awal 2 bulan dari tarikh sambung belajar. Sebab nak spend time dengan family especially Mama aku. Kesian dia aku asyik busy walaupun pada hujung minggu. Kerja kat rumah mak aku yang buat T__T sebab mak aku suri rumah yang hebat. Kami takde maid. Lagipun aku rasa bersalah dengan family aku sebab bila busy during weekdays, weekends aku nak keluar dengan kawan pulak. Jadi bilanya aku nak spend time dengan family kan? Nanti bolehlah pagi-pagi bancuh air sebelum ayah aku gi kerja. Huahua..Bolehlah mantapkan lagi skill memasak, skill kemas rumah bagai. Bolehlah rehat puas-puas,praktis piano. <---konon je cakap macam ni. Sekali dah berhenti, amek kau bangun tidur pukul 12 tengahari. Anak dara femalas sapa lah ni?

p/s: walaupun aku kata nak cuti 2 bulan, memandangkan dah kenal diri sendiri macam mana, aku tahu aku takkan duduk diam-diam je. Mesti banyak benda aku nak buat. Huahua. Bolehlah selalu update blog eh lepas ni. Last day kat office: Jumaat ni, 29 Jun 2012.  T__T  Bertemu dan berpisah adat manusia biasa. Hilang di mata tapi di hati takkan lupa~

Siapa yang tanya aku pasal twitter, aku takde twitter. Nanti sampai masa aku 
buatlah ok. <--bajet cam artiss!
Yang tanya pasal personal FB pula, maaf ye, biasanya aku approve mereka yang aku kenal. Kalau nak tanya apa-apa shoot je kat Formspring atau email kat sophiealyahya@gmail.com
Terima kasih.

9 comments:

  1. seronoknya! deno suka berenang! :)

    ReplyDelete
  2. Oh da nak bhenti keje ek?
    Mmmm bgsla tu.. Eb stuju juga sebab kalau secara rawak baca dari blog sophie ni mmg terasa sngt yg sophia ni busy.. Mmg terasa kepenatan tu...
    Sbb eb pn sama dengan sophia.. Cuma sophia driving eb naik train..

    Apa² pn smoga berjaya dalam apa jua bidang yg diceburi.. Semoga sukses dalam pljran nnti..

    Keep in touch! ^_____________^

    ReplyDelete
  3. waaaah!!hebat swimming ar ni.wow!

    ReplyDelete
  4. untng2 leh buat keje sambil nk further study tu..
    bestlah pandai berenang.. lya x pandai. sobssssssss
    makanan sume nampak sedappppppp !
    meatball tu buat sendiri eyh?

    ReplyDelete
  5. Wah..dah hari last ye semalam (29 Jun) So gunakanlah cuti sebelum nak sambung study ni untuk top up balik masa dengan keluarga,kawan2 dan yang paling penting diri sendiri! Haha.Akak hari tu lepas berhenti kerja,cuti 2 minggu tak rasa apa pun sebab sibuk buat part time gak (bajet nak *bercuti*, last2 apa pun takleh) Rasanya baca kat blog lagi faham apa *meaning* gambar2 kat FB Sophie tu ye...haha..Keep in touch adikku..^___^

    ReplyDelete
  6. Grr...
    Baca entri ni buat aku rasa masa berlalu dgn sgt pantas...

    Dan fobia untuk rasa leka adalah bagus!

    ReplyDelete
  7. Anisa Hang Tuah: entahla. takde perancangan lagi.cewahhh!!

    deno: oh baguslaaa.. =)

    EB: hurm, tula, setiap org pun ada kepenatan masing2.. huhu.. thanks anyway EB. =)

    IFA Fathirah: hebat sgt tu tak la.boleh2 aje..

    azalia: ntahla sempat ke tak nak bekerja sambil study ni. architecture dah la slalu busy.huhu..

    ReplyDelete
  8. airaniez wirdani: huhu.sama lah kak..ni dah seminggu berhenti kerja pun tetap busy. hehe..gambar kat FB bagi banyak makna tuuuu. =B

    cEro:kan.. =) leka tak baik untuk kesihatan. leka=rugi

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...