Thursday, October 7, 2010

Lukisan Saya Dulu-dulu -Colour (Part 2)

Hye semua! Entri lepas aku dah post lukisan lama aku yang black and white. Kali ni aku nak post lukisan lama-lama aku yang colourful. Ada lukisan yang memang first time lah aku melukis dan mewarna pakai water colour. Ni semua lukisan masa aku Sem 1. Jadi janganlah high expectation sangat.huhuhu..Lagipun student achitecture diajar buat quick sketch,bukan drawings yang sangat detail tu..

 *ni lukisan pertama aku memakai water colour*


*dua drawings kat atas ni saje2 lukis je*

*drawing corak ni paling leceh nak lukis sebab setiap line adalah warna berbeza & disebabkan taknak comot,terpaksa memakai masking tape.Leceh sikit.sebab tu tak tidur satu malam buat benda alah ni*

 
*Lukisan di atas adalah test.Kena bawak tin kosong.Lepas tukemekkan dan kena lukis.Huhuhu..*

 
*ni drawing pakai poster colour .Siza drawing A1.Bangunan Telekom*


Nota kecil hari ini:
Seriously tengah rushing sekarang. Aku tak tahulah apa nasib blog ni sebab aku agak busy sekarang.Boleh rujuk ruang "my journal" kat belah kanan.Itu upcoming submissions. Huahuaaaa................Bye2.aku kena uruskan sesuatu.

22 comments:

  1. WOW!
    hebatnya sophie.....dani sendiri pun tak sehebat ni
    suka3!
    teruskan berkarya..boleh buat duit ni.ahaha

    ReplyDelete
  2. tak percayaaa, tak percayaaa T____T

    lawanyaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. cEro said,
    "saya kagum dgn perempuan pandai lukis.."

    ReplyDelete
  4. terbeliak, gosok2 mate tgk first painting tu. pengsan. haha

    lawaaaaaaa

    oh,ni first tym comment.*alamak, kantoi stalk* :P

    ReplyDelete
  5. I part color2 ni ada fail skit ehek. Sebab tu most of sketch presentation I gune highlighter/ magic pen je huhu..

    ReplyDelete
  6. ush, sangat berbakat! boleh pegi jauh ni :)

    ReplyDelete
  7. Kira boleh tahan lah lukisan nie...
    I like it!

    ReplyDelete
  8. ehh cantik lah ! i paling pro pun lukis orang yang tak serupa orang taw :P

    ReplyDelete
  9. santek la sophie..suke suke suke suke suke..byk2kan entry cam ni..org suke tgk, unik..

    ReplyDelete
  10. sy suka sangat dengan lukisan kamu..so nice and beauty..natural beauty gul..huhu...gud job!..^^

    ReplyDelete
  11. cantiknye lukisan kamu..n kamu sgt cantik sophie!

    ReplyDelete
  12. ^linas^: thank you =)

    Ayeem Jemain: damn thank you.. ;p

    nurdani: hehe..nak berkarya,cuma takde masa je nak melukis camni lg.huhu..thanks dani..

    GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr:
    kreatif & inovative? woww..rare tu utk lukisan..anyway,tengkiu.. =)

    cik goyos:
    eykameow: thank you.. hurm,ingat nak wujudkan blog gallery nanti.nak jual =)



    Faizal n Fashitah: I faham,sebab tak ramai boleh guna water colour.i tak pakai marker..sebab mahal.. =(



    Liyana Lunia:
    Percayalaaaaaaa~ (lagu Siti)

    cEro: saya kagum dgn lelaki yang mengakui kelebihan perempuan.. =)

    hazirah hamzah: cehhh..xpela, dah follow senior takkan taknak stalk pulak kan.. ;p

    Sumandak Kinabalu: thank you.. =)

    b.r.u.t.a.l.s.o.l.o: thank you =)

    d_LA said: huhu,kene banyak melukis lagi baru leh buat entry macam ni lai..but thanks ok.. =)

    cik goyos: thanks babe.. =)

    midOri's: natural beauty? huhu.tengkiuu.. =)

    aishah aziz: huhu..yeke? makaseh yerr.. =)

    ReplyDelete
  13. wah! serius mmg cantik! tabik kat awk!!! :)

    ReplyDelete
  14. saya suke lukisan bgunan telekom tu..huhu

    ReplyDelete
  15. Atoi, cantiknye lukisan awk sophie.. menangis tgk ni.. hu3 :)

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...