Sunday, August 7, 2011

Pulau Perhentian- Day Three. Yummeh!

Assalamualaikum..

Hai semua!!!! Sorry ambil masa seminggu pula nak update hari ketiga di Pulau Perhentian. Okeh, tanpa merepek dengan lebih banyak di bulan puasa ni, aku terus story mory kat kamu semua tentang hari ketiga di Pulau Perhentian okeh. 

Hari ketiga, hari kami patut pulang. Tapi disebabkan bot kami pukul 4pm, maka kami beriadah lah dulu. Pagi tu, aku dah semangat dah nak mandi laut. Wee~

Kami gegirls bermandian di bawah jeti ni. Banyak sangat ikan. 

Wey korang nampak tak ikan-ikan kat batu-batuan tuh? 

Menenangkan hati setelah melalui hari-hari yang tak berapa best.. 
AKU JIWA BEBAS.

KAMI JIWA BEBAS

Berenang di lautan memang best. Tapi susah sikit sebab ada arus. Tapi feeling dia wa cakap lu. Hati rasa lapang. Aku pun tak tahu kenapa. Sebab laut kan luas. Aku rasa macam boleh pergi mana-mana aje. Kalau di pool, kan bentuk empat segi aje. huhu.. 

*thanks to Hannah sebab tak nak mandi so dia lah jadi photographer.haha.*

Dan ramai juga main volley ball. Aku tak berapa pandai main. Jadi aku tak main lah sebab aku tahu kalau aku pukul bola, nanti bola terpelanting kat belakang bukan ke depan. Iskk!!

*vain*
Setelah mandi manda dan bersiap bedak tepek nala punya tebai macam 10 inci gitu sebab sebenarnya dah sunburn, aku dan kawan-kawan pun terasa lapar sebab pagi tu terlupa nak breakfast kan. Bangun-bangun terus macam budak-budak, eksaited nak pergi mandi laut.

TAPI TAHU TAK APA YANG LAGI EKSAITED?
Makan di Senja Bay Resort!! Tahu tak selama 3 hari kitorang kat sini, bila nak balik baru pergi Senja Bay ni.Rugi, rugi.. Tahu tak makanan dia best-best? Harga pula sangatlah berpatutan! Biasanya kalau pergi pulau kan, harga mesti mahal, lepas tu tak sedap pulak tuh. Rasa macam nak mintak balik je duit. Tapi kat Senja Bay ni, memang sedap!!! Aku yang tak pernah-pernah nak makan second round siap bagitahu kawan aku, "wey, ni kita kena buat second round ni.Rasa macam nak rasa semua makanan dia."

*homaigod muka bapak eksaited. Tak tahu ke orang lain tengah berpuasa aku pergi post gambar ni apasal entah*

Aku paling tak boleh lupa ice blended dia. RM 8 tak silap aku. Tapi kalau tempat lain, gelas mesti kecik. Yang ni gelas da besar, siap meninggi lagi ice blended dia. Ternganga lagi terliur aku tengok bila orang lain punya order dah sampai.

Aku punya strawberry blended. Siap ada bola-bola kecil warna pink lagi. 

Dan spaghetti carbonara yang umph~  irresistible bebeh 

Second round nak makan chocolate pancake pulak, tapi tak sampai suku dah tak boleh habiskan dah. Tula, orang tamak kan selalu rugi. Nasib baik aku bungkus, bagi kawan yang lapar lepas swim. haha. *adik-adik sila jangan ikut perangai tamak begini yer, ingat, orang tamak selalu rugi*
Tapi lepas strawberry blended, aku order Mars blended. Giler nak meletop BOM KEBABOOOM dah perut. Eh sedap sangat-sangat. Bayangkan cokelet brand Mars tu, buat ice blended. Wallaweeeeiii.. 
*mesti korang terliur kan? Ooops sorry, lupa tengah puasa*

Hannah punya Mango ice blended.Pun best!!!

Pemandangan dari atas. Sebab tempat kami makan nih macam tinggi sikit.

*image from Google*
Macam ni la Senja Bay Resort Restaurant tu. Aku dengan kawan-kawan duduk kat atas.Menikmati pemandangan di luar.

Ingat!! Kalau pergi Pergi Pulau Perhentian Kecil silalah datang makan di Senja Bay ni. Oh, dia ada resort sekali yang betul-betul menghadap laut. Ok, bye-bye, semoga kita berjumpa lagi!!!!

Bot nak angkut kami balik. Sob..sob..sob.. Senja Bay..Sob.sob..sob..  T_T








18 comments:

  1. besttttnyaaaa.... air laut biru tu!!!

    ReplyDelete
  2. sophiee...cantiknya kamu..

    pastu nis suka gambar2 atas air tu

    menarik

    :)

    ReplyDelete
  3. best giler g pulau. dah la cantik pulau nie..
    :D

    ReplyDelete
  4. untunglah dapat jenjalan segala.^_^ weh. lame tak datang sini weh. sorry

    ReplyDelete
  5. omggggg lawanya laut diaaaaaaa
    mkn pun sdp, nasib tgk entry nie pas berbuka

    ReplyDelete
  6. wow!!
    laut biru mmg sdap mata memandang...
    sedikit dengki, tp apa boleh buat, tak reti berenang laa..heheh

    ReplyDelete
  7. Nice! Berapa bayaran untuk pakej 3 hari tu?

    ReplyDelete
  8. laut...
    aaaa...
    ni da jd rindu kt laut...
    T__T
    rindu nk berenang...
    =.="

    ReplyDelete
  9. subhanallah cantik!!xsmpai ag kt cni huhu

    ReplyDelete
  10. oshinz:
    Memang best =)

    Anisa Hang Tuah:
    Terima kasih Nis. Alhamdulillah ada orang puji =)
    Sophie pun suka gambar atas air tu. =)

    saya_arief:
    Memang bestlah arief!! u patut pergi jugak!!!

    Zulfahmi Abidin:
    Takpe, aku pun dah lama tak jenjalan sana.Sorry weh. Huhu.mungkin kita sama2 dah busy eh skrg..

    ReplyDelete
  11. Azalia Hj.Salleh:
    Lawa kan.. Ha, ahu takpe. padahal dah post siang tadi. U mmg bernasib baik. =B

    cEro:
    hurmm..rasa nak pergi lagi.
    Takpe,aku pun berenangkat tempat cetek je tu. Mandi-mandian pun dah cukup best cero. =)

    AmirFX:
    Hurm, yang ni dapat extra murah. RM200. Kalau pakej biasa RM400-500. ni kawan yang tolong deal.

    Wawa Ridzuan:
    hikhik..Teluk Batik kan dekat.. =)

    Hafizah Ayu:
    Cantik kan.. Try lah datang kalau ada peluang. =)

    ReplyDelete
  12. waahhhhhh,bestnya!makan,swimming...totally ,memang best ! sakan ye :D

    ReplyDelete
  13. Heee comelnye die...

    Bestnye.. Eb jeles!!!

    ReplyDelete
  14. Smartnya gambar yg kat dalam air tu! dahla air biru! memang seronok dapat bercuti camtu kan..tp tgk makanan2 tu..aduhai..lemah tul..haha...

    Selamat Berpuasa dengan bahagia Sophie! ^_^

    ReplyDelete
  15. gile mewah awek niee!hee
    nak ngurat ah!kah kah kah

    ReplyDelete
  16. pergh...besh giler sophie. murah jugak tuh. one day wajib pergi! hehe

    ReplyDelete
  17. Meaw: hahah. memang sakan pun. lepas penat swim sampai lupa nak breakfast, tibalah waktunya utk melantak.lagipun sebab fikir dah nak puasa so melantak lah puas2..

    EB: hahah. Thanks EB!! Jangan jeles2.. Lepas raya boleh pergi =)

    Airaniez Wirdani: Kan.. best kot Kak Aira!! Feelings over nok! Yeahh. Selamat berpuasa dengan eksaited kak aira!!

    spermatids: Kah kah kah!!!

    hanaahmad: kan.. rezeki lah kat situ dpt murah =)

    ReplyDelete
  18. berapa bajet bawak ke sane yek? makan2 semua.. =)

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...