Friday, May 24, 2019

Kitchen Cabinet di Lake Point Residence, Cyberjaya

Hai!! Bertemu lagi kita dalam segmen..cewah.

Okay, kali ni saya nak membawa anda melihat hasil kerja saya di Lake Point Residence yang terletak di Cyberjaya. Rumah ni agak luas, jadi client ni mahukan kitchen area yang a bit open, ada pantry area dan table bar. Di belakang table bar ni ada oven. Haa, senang nak buat baking2 kan. Bestnyaa. Saya pun berangan nak ada kitchen cabinet set yang lengkap. Biasala, berangan kan percuma.

 
Lihatlah shining kan meja bar ni. Table top yang digunakan adalah jenis granite. 
Body guna melamine.



Untuk yang mahu pasang penapis air tapi taknak tube nya berselirat di atas table top (mementingkan kekemasan), boleh la tebuk lubang sebesar dalam 20 sen pada table top ni. Penapis air tu mestilah dekat dengan socket dan dekat dengan paip air. Jadi tube tu akan lalu pada bawah table top.   




Pemilihan warna ni, owner memang suka warna kayu. Jadi kita buat beberapa proposal colour scheme dan akhirnya ini lah hasilnya.

Jadi untuk sesiapa yang baru pindah rumah baru, ada nak pasang kitchen cabinet ke, perlukan servis makeover rumah ke bolehlah hubungi:




4 comments:

  1. Anggaran kos untuk dapur macam ni berapa ye Sofi?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum & Salam perkenalan Sophie,
    Kebetulan sis pun tengah cari kitchen cabinet..
    Agak rambang mata juga sebab banyak sangat design dan material yang berbeza..

    ReplyDelete
  3. Hasil sentuhan interior design. Terbaik!

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...