Friday, September 27, 2019

Pemasangan Kitchen Cabinet & Wardrobe di Teluk Panglima Garang

Assalamualaikum. Harini sis nak share hasil pemasangan kitchen cabinet di Teluk Panglima Garang, Selangor. So far sis ambil job area KL & Selangor aje. 

Untuk pengetahuan semua, satu tips untuk anda semua, bila nak buat kitchen cabinet, kena alert yang harga kitchen cabinet biasanya dikira seketul macam tu, kabinet semata-mata. Sinki , water tap semua tu dikira harga yang berasingan. Kadang-kadang, ada client yang nak beli sinki dia sendiri, kepala paip sendiri ikut taste dia. Jadi antara accessories yang boleh dimasukkan dalam kos kabinet dapur ialah sinki (1 bowl atau 2 bowls), water tap, hanging dishrack, hood & hob. Selain tu, ada kos untuk plumbing juga. Kena identify dulu salur paip keluar air kotor yang disalurkan ke dalam dinding tu dia tinggi tak. Zaman sekarang, rumah bila dah siap selalu lubang tu tinggi. Jadi kesan buruknya, bila letak sinki baru yang lagi dalam, plumbing bawah sinki jadi rendah sikit, air jadi backflow. mengakibatkan air bertakung dalam sinki. Jadi, solusinya harus pecah dinding sikit untuk rendahkan outlet air. Tak tahula korang faham tak apa yang sis cuba sampaikan ni. Haha..

 Untuk set kabinet dapur ni, warna yang dipilih lebih kepada warna nature. Client sendiri, dia tahu apa yang dia nak. Nak table top putih dan badan kabinet berwarna kayu cerah. Saya sendiri pun suka feeling bila berdiri di dapur ni. Rasa tenang tengok material warna macam ni.


 Selain kabinet dapur, built in wardrobe juga dipasang di rumah ini, di bilik tidur utama. Secara praktikal, kegunaan separuh-separuh. Separuh (3 pintu kanan) untuk isteri. 3 pintu kiri lagi untuk suami, macam tula. Ruang tengah lebih kepada mixed use. Soket elektrik dialihkan dari kedudukan asal untuk sesuaikan dengan kegunaan. Jadinya, boleh la gunakan untuk hair dryer ke, cas handphone ke.


 Bukti I was there. Chewah.

 Selain pemasangan kitchen cabinet dan wardrobe, kami juga diberikan amanah untuk pemasangan lampu dan kipas dalam rumah ni. 

Kalau nak beli rumah, dinasihatkan jangan hanya seronok membeli sahaja ye. Sebab nak sediakan keperluan sebelum masuk rumah pun kena ada bajet juga. 

p/s: Kalau nak masuk rumah baru, nak pasang lampu, kipas, kitchen cabinet & wardrobe, boleh lah panggil saya & team saya. Kami cuba deliver ikut budget client. 


3 comments:

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...