Tuesday, July 26, 2011

Pulau Perhentian-Day One. Snorkeling Like Sex, huh?

Halooohaaaaa!!!!

Aku telah kembali dengan semangat baru. =) Yeah, to be honest, beberapa menjak kebelakangan ni agak tidak begitu baik bagi aku. Jadi aku perlu keluar dari kepompong itu. Maka aku pun terbang ke Pulau Perhentian bersama-sama rakan UiTM. Oh tapi kali ni ada beberapa rakan dari UIA jugak. yeahhh! boleh geng!!

Untuk entri kali ni, aku mahu menceritakan pasal hari pertama aku di Pulau Perhentian. Perjalanan macam biasalah, pergi Terengganu lama gila woi naik bas. Lagi sekali buleh cramp punggung. Jeti di Besut.
Pulau Perhentian 2011. Jeti Besut.
Previously, Pulau Kapas, 2009. Jeti Marang.Gaya macam sama je.haha..

Semangat giler backpacking.

Turun dari bas mahu ke Jeti Besut. Muka teruja ni. =8)

Dalam bot. Bot ni laju. Memang siapa yang mabuk laut tu aku nasihatkan awal-awal bawaklah beg plastik ke apa takut termuntah kang bukan kena muka sendiri, tapi kena muka orang belakang sebab angin kuat sangat.

Kami menetap di Coral Bay, belakang Long Beach. di Perhentian Kecil. Errrr..jujurnya aku rasa macam Tioman lagi cantik =)

Tapi kalau pergi dalam group yang besar gerenti best punyalah tak kisah pergi mana-mana pun. =B

The bajet men.

Kami naik bas dari UiTM Shah Alam lepas subuh. Dalam jam 6 pagi. Sampai jeti tak sempat nak lunch. Bungkus aje. Sampai chalet je makan.

Anak dara pingitan. Wey hannah, nenek aku kata anak dara kena duduk bersimpuh! Macam ni kalu jatuh sikit saham kau. huahuahua..

Petangnya mula-mula aku ingat nak terus terjun laut. Dah tak sabar sangat tengok air. Tapi kawan aku kata, alaaaa.rilex lah dulu, kita pergi lah jalan-jalan dulu. Maka kami the girls pun berjalan di sepanjang Long Beach  Resort. Masalahnya kan, walaupun kami memang orang Malaysia kan, tapi kami dipandang macam orang asing pulak. Uhuks!! Macam kami pulak yang tourist. Sebab rata-rata memang 90% yang datang bercuti mat salleh lah.

Meh aku type balik:
SNORKELING LIKE SEX (ehem!)
The first time you are nervous..but it's still the best thing you've ever tried..(bukan tired lah!)
The more you do it the better it get's..
As you do it with more people you learn new technique.
With experience you can do it longer and with more fun..

If you enjoy sex..You'll love snorkelling.
Never try, never know.
HAHAHAHHAHA.. GILA NI!! JANGAN PERCAYA LANGSUNG!
Words of lust. Aww~

Percutian kali ni lebih kepada leisure. Kalau tak masa aku ke Tioman dan Langkawi dulu lebih kepada bentuk latihan di laut terbuka. Oh vacation ni sangat kena pada masanya! (^_^)V

Hi! It's me! =)

Ni lah gamat. Kalau kau angkat kan, nanti dia keluarkan cecair. Macam kencing. errr.sila jangan bayangkan macam apa-apa yang serupa dan sama waktu dengannya (-_-') . Pokoknya, bila pegang, rupanya dia lembik giler. Macam jeli.

Ni first time gua pegang gamat weyh. Selama aku duk snorkelling selalu nampak gamat tapi aku tak pernah berani pegang sebab geli. Tapi kali ni aku nak cuba jugak. hahah.

Disebabkan nak shot yang menarik kami beria betul panjat batu besar. Dahla pakai seliper jepun je. Cari nahas pun ada. Tapi takpeeeeeee.. =)  Demi gambar!!!!! Demi gambar!!! Demi gambarrrr!!! Demi bajet cun lagi next top model!

Sebenarnya tempat ni ada lah sikit macam dalam movie Sanctum tu. (kalau korang tengok lah). Dari atas memang ngeri. Tapi mulut aku tak henti-henti sebut "Subhanallah" Serious cantik gilerrr!!! T__T
Orang pulau yang lead kitorang tu cakap, biasanya mat salleh aje yang sampai tempat ni. Tapi kali ni ada jugak locals yang sampai sini. Perempuan pulak tuh. Eh yeke? ke dia saje pancing je tuh?
Tapi nak sampai tempat tinggi ni kena pijak batu-batu besar. Agak macam mendaki. Cuma takde laluan khas. Semua adalah batu besar.

Oh yeahhh! Memandangkan ni hari pertama aku kasi mata korang usha gambar rilex dulu. Hehe. Entri seterusnya aku akan auto publish masa aku gi kerja okeh. Sebarang komen dan terjahan aku akan cuba sedaya upaya membalasnya sementara aku ada masa. Iye, memang aku agak busy semenjak dah kerja ni. Terima kasih pada yang concern dan sedar aku dah lama tak post entri. Aku amek cuti hari Jumaat. Jadi aku berada di Pulau Perhentian dari 22 Julai. Jumaat, Sabtu, Ahad.

Hari kedua: Snorkelling like sex. Uhuks! Kami snorkelling di beberapa point. Ada tempat turtle, ada tempat ikan nemo, ada shark point. Aku jumpa shark besar. Huwaaaa.. T_T Takut tapi teruja. So yeahhh! Nantikan entri seterusnya. =)

p/s: I'm moving on..

1. walaupun gua asal terengganu, tapi gua tak pernah pergi pulau-pulau kat sana. hidup merantau dari abis skolah samapi la skang.

2. bestnyaaa!!!!

lama yana x jejak kaki kat mana2 pulau... teringin jugak... nak2 pergi dengan kawan2 macam akak kan...

3. pergi tak ajak kim pon..='(
    nk nangis la..hahaha..=P

4. wahhhh!! sangat nampak seronok!!!!
    mcam aku ni yg tak reti berenag, ntah bila laa boleh merasa..hahaha

5. eh eh pakej yg ni kawan sy pon bru je pegi..mmg terbaek ah! jeles je tgk gmbr2 fb die..huhu

6. good for u sophie!! jom move on same2 :)

7. Halloooohaaaa....

Yupp is been a while..
    Hehehe btw I know you're busy woman now.. So is my pleasure to wait until you've your own time.. hehehe.. Btw wonderful weekend.. Never been there.. Insha'Allah one day.. Maybe making a photoshoot.. hehehe..

I miss you..

8. err. rindu pulau perhentian. wuu.
    bestnya. rasa mcm nak pergi lagi.

9. Mohd Fadil: silalah pergi pulau di terengganu. Sangat cantik =)

Kay yea: Ada2..haha..

Liyana Aziz: heeee..nak mintak lepas dgn mak pun susah jugak mula2.haha..

Kim heerul: uiksss..emonye dia..

10. cEro: aiyooo..belajarlah cEro,best pergi pulau kalau boleh berenang.

nurfarahin: ni takdelah pakej. Macam dapat murah giler sebab member pandai uruskan.

Muchang: JOM!!!! =)

11. EB: hye EB, thanks for missing me. tehehe.. =) eh kat Sabah pun banyak pulau cantik2 apa..

dyah16: sila2.. memang best!

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...