Wednesday, February 14, 2024

PJ Office Interior - Staff Office

Baru-baru ini saya telah terlibat dengan satu projek yang melibatkan pengubahsuaian dalaman sebuah rumah banglo lama di Petaling Jaya yang akan dijadikan ruang pejabat. Ada beberapa bilik dan ruang yang telah diubahsuai mengikut kesesuaian. Salah satu ruang tersebut ialah "Staff Office". Ruang ini mempunyai keluasan sekitar 270 kaki persegi, dan diubahsuai untuk menempatkan 4 orang staff disini.


Sebelum

Untuk pengetahuan, material bagi kabinet fail di dinding ialah dari Melamine berwarna hitam solid. Bentuk atasnya kami ikut sahaja kecondongan bentuk siling mono-pitched. Perabot seperti kerusi dan meja ialah dari supplier khas yang mengeluarkan perabot untuk pejabat. (Bukan Ikea). 

Pada asalnya, design bagi ruang ini menggunakan lampu jenis sama tetapi dipasang secara linear. Namun ditukar sedikit cara pemasangan menjadi bentuk segitiga untuk mendatangkan kelainan. Selain bentuk segitiga, lampu jenis ini juga boleh dipasang bentuk Hexagon tetapi memerlukan ruang yang lebih besar. Disini ruang agak terhad kerana kehadiran beam yang besar itu ya. 



Para tergantung berwarna coklat ini ialah dari Ikea. 




Ruang sebelum

 Sekiranya anda memerlukan khidmat konsultansi, design ruang sehingga siap, boleh hubungi saya di:

WWW.WASAP.MY/601111892504



No comments:

Post a Comment

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...