Friday, January 24, 2014

Random UK #4 -Berzapin di England

Waktu kejadian: Oktober 2013.
Cerita tahun lepas. Biasalah tu si Sophie tu, suka bagi cerita basi. herherher..

Jadi kali ni aku nak bercerita sedikit tentang aktiviti aku waktu tu, baru masuk term baru jadi idak ler busy sangat teman ni. Waktu tu nak buat Malaysian Day kat University of Birmingham (don't get confused, UoB takde course architecture jadi aku bukan belajar kat uni ni) cuma aku rajin gak lah join aktiviti yang student UoB buat. Itu hari mereka cari orang untuk perform tarian zapin. Basically, selain menjemput Malaysian datang pada hari itu, orang-orang selain Malaysian juga dijemput hadir supaya dapat memperkenalkan budaya kita pada warga negara luar seperti orang British sendiri.

Aku rasa ni peluang untuk aku merealisasikan impian aku *mata bersinar-sinar sambil senyum sorang-sorang* Puii! Dulu, masa aku sekolah rendah, aku memang join Kelab Kebudayaan. Aku minat tarian cuma takde peluang nak perform zapin lagi. Salah satu impian aku ialah untuk perform zapin for fun, so why not? Sementara masih muda. Ewah..

Cam tak percaya pulak kena pakai warna sebegini.Uhuks. Terang yang amat. Warna diraja sangat eh! Mekap pun sendiri-sendiri je.. tak reti lah nak mekap macam Makeup Ghetiss tu. Anyway, ingat senang nak tengok aku pakai camni? ;p

The "ayu" Malay girls! (self-claimed.ahaks!)

Haih, lepas tu tak reti pakai kain batik. Fail. Minta sorang aunty Melayu tu pakaikan. hikshiks.. motip sangat nak bermanja dengan aunty. Haih kang terlondeh time tarian tak pasal-pasal free show pulak kan.. (-_-') malu jer.

 Antara shot yang diambil rakan-rakan yang sudi datang. Nervousnya tak payah cakap lah.. 14 tahun dah dari last time aku perform tarian kebudayaan. Tapi team work penari-penari ni sangatlah bagus. Sebenarnya aku tak kisah pun tarian ni/ Malaysian day ni best atau tak. Yang penting aku puas & happy sangat-sangat. Dapat kenal kawan baru dari uni lain, dapat face my fear atas pentas, kawan-kawan uni aku, jiran tetangga pun datang support Iolls. Ish, terharu kot. Lagi terharu bila diorang cakap "Copi kitorang datang nak support you semata-mata ni" Awww~  Sebenarnya awal-awal dah kena paksa datang.Muahaha..


Bergambar bersama favourite kids. Diorang tiga orang ni adik beradik. Memang kesayangan ramai kat sini. Sebab dahla comel, well behaved, lovely.. Haihh! memang sangat sayang lah! Selalu bagitahu kat mak diorang yang aku suka sangat anak-anak dia. Siap tanya tips "eh you pregnant dulu baca surah apa?" hahahahah..

THANKS! THANKS! THANKS! thanks yang datang bagi support samada yang ada dalam gambar ataupun takde. Thanks a lot! Oh gambar kanan, akak yang pakai kebaya grey tu lah ibu kepada 3 orang budak comel diatas. Iya muda lagi, dah ada 3 anak yang awesome.


Belah kanan housemate yang dah balik for good. Thanks Aereena for coming. Mula-mula dia buat dunno je konon busy gila dengan study macam taknak datang. Pastu dia turned up.Haha.. happy!!

Sebenarnya, duduk oversea ni, dia ada time kau moody sebab cuaca yang gloomy. Tambah lagi sekarag dah winter, cuaca dia psycho betul. 4 petang dah gelap. Pukul 6pm rasa macam 9pm. pukul 9pm rasa macam 12 malam. 12 malam lak rasa macam 4pagi. Rasa macam lamanyaaa waktu malam ni bila nak siang ni??

Kadang-kadang pun homesick (biaselaa, anak manja.haha..), kalau duduk sorang-sorang selalu memang tak memberangsangkan dan buatkan hati pun affected, nak emo ke apa. So, sebab tu lah kena selalu buat aktiviti & bersosial secara sihat. Kalau sedih, semua terletak atas diri sendiri camna nak atasi feeling negative nih. Nak mengadu, Allah ada kan 24 hours all the time. Quran pun janganlah kasi berhabuk tak baca sekian lama.  So, prinsip hidup aku: kalau nak happy, kita yang kena happykan diri kita sendiri. Sebab takde orang nak happykan kita. Tak bolehlah harapkan orang yang happykan kita. Kita bukan Neelofa. Eh tetiba. Bila kita happy, surrounding & aura kita pun terasa best. Ha camtulah konklusinya. Yo yo ow je aku cerita. Haha..Yabedabeduu.. Kbai.










2 comments:

  1. Areena Fuad right..?
    kawan sekolah..
    ehhehehh

    ReplyDelete
  2. waa tercapai juga hasrat Sophie nak menari zapin.

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...