Sunday, January 16, 2011

Tersentuh Hati Dipeluk Anak Murid

Salam. Hye. Aku baru pulang dari kolam. Erm. pagi tadi aku aku ada kelas dengan budak-budak. Kelas terakhir lah kiranya. Sepatutnya aku bawa mereka bersama Kasyfi ke Akuarium haritu tapi mereka tak datang pulak.

Jadi lepas kelas mereka menuntut la balik nak ke Akuarium seperti yang dijanjikan.
Family yang belajar berenang dengan aku ni terdiri daripada 2 orang adik beradik yang campur darah (mix Melayu+Scotland), seorang maid mereka dan seorang lagi kakak saudara mereka. So dalam kelas tu memang kebanyakan masanya kena speaking lah. Cakap  Melayu diorang pelat. hehehe. Cakap English aku pulak yang pelat kan.huahua.

Ok, jadi aku pun bawa mereka ke Akuarium selepas kelas tadi. Ohh! Mereka sangatlah excited. Aku belanja ais krim dan belikan makanan ikan supaya mereka boleh bagi ikan koi makan. Entah kenapa, aku rasa tersentuh hati la. T_T  sebenarnya setiap kali kelas terakhir dengan budak kan, aku mesti tersentuh hati. Sebab macam dah jatuh sayang. huhu. Selalunya aku bagi pendekatan bahawasanya aku ialah kawan mereka, bukan cikgu. Sebab tu aku suka layan mereka pot pet pot pet cerita pasal tadika, sekolah.

Rasa comel sangat tadi lintas jalan besar sama-sama. Bila dah takde kereta. jerit "RUN!!!!" sambil lari-lari pegang tangan dan melintas. Haisyhh..apesal la kali ni aku tak teringat nak bawa camera.

Sebelum balik Ashlee yang berumur 10 tahun sempat cakap "Now our class has ended, we'll never see you again, coach. So sad." Sambil muka nak sayu. Bila aku tanya dia, rupanya ibu dan ayahnya busy kerja. Pergi pool pun maid dia yang drive. Memang maid dia disuruh ambil lesen kereta supaya senang bawa anak ke mana-mana.

Lepas tu Ashlee peluk aku dan cakap "You're the best coach..". Aww~ So sweet lah this girl. Aku pulak yang terharu. Budak kecil peluk I. Then adik dia Keisha pun salam dan peluk aku. Diikuti akak saudara mereka dan maid. Aku cakap kalau nak hangout lain kali contact ajela. Huhu.

Seriously harini aku rasa happy. Happy dengan kerja aku      =)

*biasanya kalau aku sempat aku akan sediakan macam goodie bag untuk student aku. Takpun bawa mereka berjalan ke Akuarium.hehe. Kalau sempat jela. Dan kalau ada duit nak sediakan goodie bag. hohoh..Gambar kat atas ni goodie bag yang aku pernah bagi kat students.*

31 comments:

  1. Itu sangat sweet lah sophie! Budak-budak mmg comel... :')

    ReplyDelete
  2. comelnya..=) rajinnya sis buat goodie bag untuk dorang. semoga sis enjoy doing this work.=) baiknya ader cikgu yang macam nih...

    ReplyDelete
  3. seronoknya dpt cikgu macam ni...rasa kasih sayang tu mmg nmpak ikhlas wlaupun sekadar membaca entry

    ReplyDelete
  4. sophie,nak goodie bag gak....nak gak..nak gak...hahahha..

    ReplyDelete
  5. aku jeles orang pandai berenang. shishhh...

    ReplyDelete
  6. seorang coach penyayang.. tersenyum membaca time part RUN..!! hehehe..

    ReplyDelete
  7. wah.. mesti comelkan dak2 tu... tapi asl semua cam teror speaking jew? huhu...

    kelas renang kat ne?? nak ikot bleh
    ? hehe..

    ReplyDelete
  8. ala sweet nye cikgu Sophie bagi goodie bag

    ReplyDelete
  9. bestnya ^__^ saya tak pandai berenang =.=" pakcik ada ajar cara nak apungkan diri time kecik kecik dulu, tapi tak berani and tak berjaya pun.. nanti nak try lagi ^__^ best bila dapat rasa kepuasan bila bekerja kan :)

    ReplyDelete
  10. Nice coach!
    (Tanya diorang ada abang tak? haha...ajar Sophie buat *jahat*)

    ReplyDelete
  11. seorang cikguu yg sungguh baik hatii..
    big hughss for u teacherr!!:D
    mmg mudah terharu melayanii karenah bebudak ni kan?

    ReplyDelete
  12. Glamernya nama. Ke$ha tuh... :)

    Oh, nama coach pun glamor jugak so padanlah :)

    ReplyDelete
  13. so sweet okeh..mesti cikgu ni disyangi ngn murid2 kn?

    ReplyDelete
  14. ajar SJ berenang bleh x? heheh

    mmg best ada anak murid mengharigai kita :)

    ReplyDelete
  15. Uihhh saya pun nak gak jadi macam budak tu gak la sophie eh huhuhu :P

    ReplyDelete
  16. sophie nak jadi student u jugak larh... hehekhkehekhk! btw...terserlah sifat pnyayang u.. ;)

    ReplyDelete
  17. sweet nye...mesti terharu kan.. :)

    ReplyDelete
  18. Sophie,ML ade award untuk sophie =)

    http://miszlullaby.blogspot.com/2011/01/ml-dapat-award-dari-cik-mat-gebu.html

    ReplyDelete
  19. bash: memang pun. u know exactly how I feel.

    aidahaniza: heheh.kalau ade masa sis buatla..hohoh.time baik, baik la..time garang..Grr..

    suzzsuzie: hehe..thanks =)

    topan: ehhh..dah besar pn nak ke..

    ismishahril: jeles? kalu jeles gi la belajar,.

    adan: hahaha..yeke? tengkiuu..

    johari hamzah:a ah comel sgt.. yeaaa..sgt terer speaking.huhu..

    ee: hahah.ade masa nak buat bagi la.

    khairunnisa: yup.btul2 rasa kepuasan.

    ReplyDelete
  20. airaniez: ehhh..awal2 lagi dah tanyeeee.. (^_^)V

    fifiey: awww..tengkiu fifiey..yup! btul2 terharu.

    Am: a ah.nama diorg mmg glemer. heheh.nama coach? eh wajibulghunnah tuuu.

    amy syifa: hahaha..boleh2..blajar swim dulu dgn sy.. =)

    farhana: hhahahaha..xtahu la..hope so laa..

    Mrs Jamal: errr..apekahhh? huhu..insyaAllah.huhhuhu..

    shahjiehan: kalu lelaki org lain ajarkan.

    faizal& fashitah: hahahah...mane bulehhh..

    kay yea: hahah.thanks..

    ReplyDelete
  21. eyqasara: hahah..meh la.boleh je.uiks, yeke? tengkiuuu.

    niesz: sgt terharu pun.. =)

    farhah: heheh..alaa,dah besar boleh buat sendiri.

    hamzah ian: uit, gi lah mintak kat shara.. ;p

    ML: yeke? tengkiuu.. =)

    shaofie: owh.ok.insyaAllah..

    ReplyDelete
  22. sophie cikgu yang baik
    (:

    sophie cantikkkk

    ReplyDelete
  23. singgah pagi nmpak goodie bag.. nk satu bole? ;p

    p/s: klau sy jd student awk agak2 kna babap x? hikk...

    ReplyDelete
  24. so sweet...bestnye bila ada pelatih cakap kita baik kan... :)

    ReplyDelete
  25. copiiii! comel nya! aku teringin gak ajar budak2. ni farisha btw! hehe

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...