Saturday, December 4, 2010

Antara Kerja dan Keinginan, Kadang-kadang Susah Untuk Buat Orang Faham.



Aku penat dan malas nak explain jadi aku diam. Seperti yang aku katakan dalam entri sebelum ni jadual aku agak pack. Hampir tiap hari aku ada class. Aku dah susun atur jadual aku baik punyaaa.. Tapi aku tahu family aku nak balik kampung kat Perak dan ke Sungai Petani melawat makcik aku. Banyak kali aku tanya tarikh betul nak pergi bila. Tapi Mama dengan Walid aku tak bagi kata putus. Sampai lah harini bila mama aku bagitahu nak pergi balik kampung 13 hb. Minggu tu jadual aku padat. Aku bagitahu aku rasa tak dapat pergi. Aku bukan taknak pergi tapi aku dah deal dengan parents budak dan aku dah susun jadual aku baik-baik. So kalau aku nak cancel entah bila la pula aku dapat ganti. Aku dah target semua kelas harus habis sebelum Januari. Oh sedikit runsing.

 Macam biasa, kena marah dengan Mama. Dia rasa aku utamakan perkara yang tak penting. T_T  Bukan itu masalahnya. Masalahnya kalau hal ni aku tanggung sorang takpe, tapi ni berkaitan dengan tanggungjawab. Trust orang kat aku.Gundah gulana la. Nak taknak kena ubah jugak jadual. Arghh!  benci giler bila kena cancel atau tunda. Jadi bila kena marah aku tak tahu macam mana nak explain kat mak aku. Aku diam jelah lagi baik. =,(

Haaaaa..harini aku terasa enjoy kelas aku. Ada dua kelas kanak-kanak. Dua kali ganda penat bila mengajar kanak-kanak.Tapi..Ah,comelnye diorang nih. Boleh tak sambil ajar sambil doa dalam hati.. " Ya Allah..bagilah anak aku nanti comel macam ni.." hahaha.. Aku garang ke? Tak kot. Tapi masa mengajar sedikit tegas walaupun nak tergelak sebab ada yang menangis-nangis bila aku bawa perlahan-lahan bergerak ke tengah kolam.

Kadang-kadang kena gertak sikit: "Ok, lagi 30 minit awak kena make sure dah boleh kick dan bergerak. Sebab Cikgu nak bawak awak pergi tempat dalam dan swim merentas kolam dalam tu.." Waktu tu barulah diorang buat betul-betul. Kalau tak manja aje. "Cikgu,nak ni..cikgu,tak boleh la..cikgu,susah.."

Lagi comel bila masing-masing dah penat lepas tu baring dan terlentangkan badan tepi kolam dengan kaki terkangkang, tangan mendepa. Haisyh..tanda penat habis lah tu dengan terungap-cungapnya. Hahaha..serius comel giler perangai.

p/s: Salah satu kelas budak-budak tu anak mat salleh. Mix la dengan melayu. Nak taknak kena speaking la kan. Boleh tahan nak terbelit gak la lidah ni nak bercakap. Tapi layan ajela sebab sebelum ni ada ajar budak international jugak. Apa-apahal yang jadi dalam hidup aku ni. Kalau susah..aku selalu cakap dalam hati.."Layan jela labuuu.." Macam cerita labu labi tu.huahua..

*tak tahu apa motif entri ni tapi sekadar bercerita dan berkongsi. Pengalaman manusia lain-lain kan.. Peace!!!*
*rupa bentuk jadual aku. Aku memang tak suka masukkan dalam hp sebab tak feel la.Tak boleh nampak keseluruhan. Macam kecik sangat skrin tuh. Tak puas. Sebab tu diari planner 2010 aku tuh dah penuh bercontiang-contiang dah takde ruang nak tulis dah eventhough belum habis tahun 2010 lagi.huahuahua..traditional sikit.*

p/s/s: lupa nak cakap.terasa sangat sweet bila budak-budak tu cakap " thank you teacher~" bila habis class. Dan anak-anak mat salleh tu pula panggil aku "coach" whoaaaa.. Macam training ape aje. Seriously semua mereka sangat sweet.. (^_^)

16 comments:

  1. first,nis suka gambar tu..

    sabar ye sophie..
    memang memenatkan.tp semua tu nikmat tau..

    yang pentingnya kena ikhlas

    chill ya,.. (:

    all the best..

    ReplyDelete
  2. waa..menarek la anda~
    bgus2..hee :D
    eh lupe..sbr yep..prnts kdg2 mereka lupe kte ade hal yg xdpt di elak kn..explain baek2 aje..~~

    ReplyDelete
  3. Kesian Sophie. Ermm biasa la orangtua. Kadang2 dorang cakap camtu probably dorang rindu kat sophie n expect sophie balik kampung. Anyway, sabar je ek. Cheer up. Alaa mama Sophie tu marah2 time ni je. Lama2 nanti ok la mama awak XD

    ReplyDelete
  4. ada rezeki u ajar i berenang k :D nak sangat belajar tapi tak reti.

    ReplyDelete
  5. kesian akk serbe slh nk utamakan mane satu

    ReplyDelete
  6. sabar dan jalani dengan penuh pengertian adalah solusi yang terbaik untuk menyelesaikan sesuatu!

    ReplyDelete
  7. sy pun kdg2 pening jgk.. ape2pun sabar la yer... :)

    ReplyDelete
  8. gambar itu...merenung jauh nampak.

    hmm...nanti lama-lama mama sophie pasti akan faham.

    kak, lepas habis belajar, kerja yang tidak menentu waktunya. nak jumpa saudara apatah keluarga pun susah. tapi lama-lama mereka faham dann di pihak kak sendiri kena cari ruang juga untuk keluarga.

    sweet coach.

    ReplyDelete
  9. fullnya jadual sophie.....cian sophie penat....

    ReplyDelete
  10. bercontiang-contiang <--- Like~

    ReplyDelete
  11. wah!gud..keep it up
    i once pnh wat jdual..
    but end up
    "do ur own work' on every list..hah

    ReplyDelete
  12. beshnye kalo ade jadual study pack camtuwe..ni nak final pun malas buat jadual..huhu

    nak belajar berenang gak..hehe

    ReplyDelete
  13. bile la cikgu sophie nak ajr ana swim ni..T___T

    ReplyDelete
  14. anisa hang tuah: gambar tu? hihi..makaseh.. yup, yg penting ikhlas.

    kay yea: thanks, yup..mmg betul pun..uhuhuhu...kdg2 mmg susah nak buat org lain paham keadaan kite..

    Faizal & Fashitah: huhu..agakla..sebearnya sbb nak kit ikut mane aje dorg nak pegi kan..

    the nurul: boleh ajeeeee... =B

    Fahmi: alah kau ni alasan aje..

    twinkle-twinkle: huhu..xpe,dah biasa.

    iktiraf: hahahaha..mcm tu pun comel ke? aiyoooo...thanks anyway..

    fifiey: totally true =) but i love it still..

    nik irfan: huhu..thanks..

    kak ryann: huhu..sebenarnya merenung laut je.. thanks kak ryann..

    Ila: tu belum full lagi.. T_T

    anonymous: haha...bercontiang-contiang..macam lohat utara skit.

    La Aina: masa blajar pun buat mcm tu.tapi ni kategori kerja.huhu..

    Ct Soleha: jadual ni berkaitan duit.hahahaha... blajar tak dpt duit..kikikiki...

    Farhana: bila yg awk boeh dtg Shah Alam laaa... =)

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...